Olen tässä alkanut opettelemaan vähän uudenlaista maustamista. Olen yleensä tottunut maustamaan ruokaani yleensä vain suolalla, pippurilla ja ehkä jollain kuivatuilla yrteillä. Nyt olen kuitenkin ensimmäistä kertaa uskaltautunut kokeilemaan tuoreita yrttejä ja jopa vähän tulisempia chilimausteita. Myös sitruunamehu toimii erinomaisesti mausteena melkein ruokaan kuin ruokaan.

Olen siis tehnyt ihan perusruokia kuten jotain lihapullia, mutta maustanut niitä uudella tavalla. Esimerkiksi eilen tein uunikalaa jota maustoin sen perinteisen tillin lisäksi tuoreella korianterilla, ripauksella tuoretta chiliä ja viinietikalla. Tuli todella hyvää! Ja riisiin olen saanut makua esimerkiksi maustamalla sitä sitruunapippurilla, ruohosipulilla ja tuoreella basilikalla. En tiedä miten en ole koskaan ennen tajunnut miten maukkaita tuoreet yrtit voivat olla, ja miten ihanan aromin ne tekevät ruokiin!

Nyt muuttui tämän tytön maustamisen tavat. :)

Täältä ja täältä löysin hyvää inspiraatiota ja neuvoja maustamiseen. 

Suosittelen kaikkia kokeilemaan rohkeasti uusia mausteita, voin vannoa ettet halua enää palata entiseen!

1674887.515x325.jpg